Integritetspolicy

fredriksson OCH AB ”fredriksson & AB” är mån om den personliga integriteten och att skydda de personuppgifter som behandlas. All behandling av personuppgifter sker i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. Besök på vår hemsida kan ske utan att besökaren behöver lämna några personuppgifter eller acceptera cookies. Den som väljer att kontakta oss kommer däremot att lämna personuppgifter till oss. När olika personer har kontakt med oss eller förekommer i samband med de uppdrag vi hanterar, inbegriper det att personuppgifter lämnas till oss eller inhämtas av oss. I det följande beskrivs hur vi samlar in, behandlar och delar personuppgifter i dessa fall. Nedan finns också information om de rättigheter som registrerade personer har i relation till oss som personuppgiftsansvarig samt våra kontaktuppgifter.
Vilka personuppgifter behandlar vi?
Vi kommunicerar med er och andra parter involverade i ett uppdrag på flera olika sätt såsom via internet och e-post. Dessa är effektiva kommunikationssätt vilka dock kan innebära risker för vilka vi inte tar något ansvar. Under ett uppdrag kan vi lagra dokument och arbetsresultat som vi, ni eller tredje man tagit fram, elektroniskt för att underlätta tillgång till information. När ett uppdrag slutförts kommer vi att bevara och/eller lagra digitalt all relevant dokumentation samt allt relevant arbetsresultat som genererats i ett uppdrag, under den tid som vi anser vara lämplig för den särskilda typen av uppdrag.
Vad är ändamålen med vår behandling av personuppgifter?
Vi behandlar personuppgifter som lämnas eller inhämtas i samband med uppdrag för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden och tillvarata våra uppdragsgivares intressen, sköta administrationen i samband med de uppdrag vi åtar oss samt uppfylla sådana krav som ställs i lag, samt för att vi ska kunna hantera och administrera våra relationer med leverantörer och andra externa parter. Vi kan även komma att använda personuppgifter som underlag för marknads- och klientanalyser, affärs- och metodutveckling, statistikändamål, riskhantering samt för marknadsföringsändamål.
Vad är den lagliga grunden för vår behandling?
fredriksson OCH AB ”fredriksson & AB” behandlar dina personuppgifter för att uppfylla följande ändamål enligt den rättsliga grunden intresseavvägning: för att vi ska kunna fullgöra det avtal som är grunden för det uppdrag vi åtagit oss, samt för att hantera förfrågningar av konsulttjänster, och för att hantera jobbansökningar.
Vem har tillgång till de personuppgifter vi behandlar?
Vi har vidtagit lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skyddade personuppgifter vi behandlar mot bland annat förlust och obehörig åtkomst. Överföringar av uppgifter utanför EU/EES sker i enlighet med tillämplig personuppgiftslagstiftning och för de ändamål som anges ovan. fredriksson & AB kommer inte att lämna ut personuppgifter till någon utanför fredriksson & AB, annat än i de fall då det överenskommits mellan oss och den vars personuppgifter vi behandlar så som för redovisning, löneutbetalningar, samt inom ramen för ett visst uppdrag där det är nödvändigt för att vi ska kunna tillvarata våra uppdragsgivares rättigheter och intressen.
Hur länge sparas personuppgifter?
Vi sparar inte personuppgifterna längre än nödvändigt med hänsyn till ändamålet för behandlingen, om inte uppgifterna måste eller får sparas längre enligt lag. De personuppgifter som kan komma att behandlas inför och i samband med utförande av uppdrag sparas under uppdragets handläggning och bevaras efter uppdragets slutförande. Det innebär att personuppgifterna sparas under minst tio år från dagen för uppdragets slutförande, eller den längre tid som påkallas av uppdragets natur.
Vilka rättigheter har den vars personuppgifter behandlas av oss?
fredriksson OCH AB, Org. nr 559076–1200, med adress Ebbe Lieberathsgatan 2D, 412 85 Göteborg är personuppgiftsansvarig för den behandling av personuppgifter som beskrivs ovan. Det innebär att vi ansvarar för att personuppgifterna behandlas korrekt och i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. Registrerade personer har rätt att få veta vilka personuppgifter vi behandlar om dem. En registrerad person har också rätt att begära att felaktiga eller ofullständiga personuppgifter om denne rättas eller att vi raderar dessa personuppgifter (t.ex. om personuppgifterna inte längre är nödvändiga för ändamålet eller om ett lämnat samtycke återkallas). Registrerade personer har vidare rätt att invända mot viss behandling av personuppgifter och begära att behandlingen av personuppgifter begränsas. Slutligen har registrerade personer rätt att få ut sådana personuppgifter som de tillhandahållit i ett maskinläsbart format och att överföra dessa till en annan personuppgiftsansvarig. En begränsning eller radering av personuppgifter kan också innebära att vi inte har möjlighet att fullfölja våra åtaganden. Den som har invändningar eller synpunkter på hur vi behandlar personuppgifter har rätt att kontakta eller lämna in klagomål hos Datainspektionen, som är tillsynsmyndighet för vår personuppgiftsbehandling. Vid frågor om eller klagomål på hur vi behandlar personuppgifter eller begäran om utövande av rättigheter enligt ovan, vänligen kontakta oss via e-post på marie@fredriksson- och.se eller per brev till adressen ovan.

Privacy Policy

fredriksson OCH AB ”fredriksson & AB “ cares about privacy and protecting the personal data processed by the firm. All personal data is processed in accordance with applicable data protection legislation. Visits to our website can be made without the visitor having to provide any personal data or accept cookies. However, those who choose to contact us and will provide us with personal data. When persons are in contact with us or occur in connection with our engagements, this entails personal data being provided to us or obtained by us. The following describes how we collect, process and personal data in these cases. Below you will also find information about rights that registered persons have in relation to us as a personal data controller and our contact details.
What personal data do we process?
A large part of our communication takes place by telephone and e-mail, which in principle always means processing personal data. By sending e-mails or calling us, as a rule, personal data that can be attributed to persons is always provided. We collect the personal data that is provided to us in connection with assignments or that is otherwise processed when the assignment is prepared or administered. In the main, we collect personal data directly from the people concerned, but it happens that we receive assignments with information about the people involved without the information coming directly from them. We may also supplement the personal data by obtaining information from private and public registers and sources. Normally there is no obligation to provide personal data to us, but without this happening we cannot undertake an assignment because in that case we cannot fulfill our obligations. The personal data we process may relate to contact details (for example name, title, work address, phone number and email address) as well as billing information (for example account number and tax information).
What are the purposes of our processing of personal data?
We process personal data provided or obtained in connection with assignments for us to be able to fulfill our commitments and protect the interests of our clients, manage the administration in connection with the assignments we undertake and fulfill such requirements set by law, as well as for us to be able manage and administer our relationships with suppliers and other external parties. We may also use personal data as a basis for market and client analyses, business and method development, statistical purposes, risk management and for marketing purposes.
What is the legal basis for our processing?
fredriksson OCH AB ”fredriksson & AB” processes your personal data to fulfill the following purposes according to the legal basis balance of interests, so that we can fulfill the agreement that is the basis for the assignment we undertook, as well as to handle requests for consulting services, and for us to handle job applications.
Who has access to the personal data we process?
We have taken appropriate technical and organizational security measures to protect personal data we process against e.g., loss and unauthorized access. Transfers of data outside the EU/EEA take place in accordance with the applicable personal data legislation and for the purposes stated above. fredriksson & AB will not disclose personal data to anyone outside fredriksson & AB, except in cases where it has been agreed between us and the person whose personal data we process as such for accounting, salary payments, and within the framework of a certain assignment where it is necessary so that we can protect the rights and interests of our clients.
How long are personal data saved?
We do not save the personal data longer than necessary with regards to the purpose of the processing, unless the data must or may be saved longer according to law. The personal data that may be processed before and in connection with the execution of the assignment is saved during the assignment’s processing and preserved after the completion of the assignment. This means that the personal data is saved for at least ten years from the date of completion of the assignment, or the longer period required by the nature of the assignment.
What rights does the person whose personal data is processed by us have?
fredriksson OCH AB, Org. nr 559076-1200, address Ebbe Lieberathsgatan 2D, 412 85 Göteborg is the personal data controller for the processing of personal data described above. This means that we are responsible for the personal data being processed correctly and in accordance with current personal data legislation. Registered persons have the right to know what personal data we process about them. A registered person also has the right to request that incorrect or incomplete personal data about them be corrected or that we delete this personal data (e.g., if the personal data is no longer necessary for the purpose or if a given consent is withdrawn). Registered persons also have the right to object to certain processing of personal data and request that the processing of personal data be limited. Finally, registered persons have the right to obtain such personal data that they have provided in a machine-readable format and to transfer this to another personal data controller. A limitation or deletion of personal data may also mean that we are unable to fulfill our commitments. Anyone who has objections or views on how we process personal data has the right to contact or submit a complaint to the Data Inspectorate, which is the supervisory authority for our personal data processing. For questions about or complaints about how we process personal data or requests for the exercise of rights according to above, please contact us by e-mail at marie@fredriksson-och.se or by letter to the address above.